City card system™ and electronic payments
The Mint’s leading position in traditional money production and continuous development being part of the Company's mission resulted in active expansion of our business in the market of electronic money, on which we have been present since 2001.
In order to satisfy changing public transport market needs, as well as meet all expectations of our customers, in 2006 we launched our own "Software House". We developed new original products, the City Card System™ and Gold™, accompanied by our own sales network of electronic services.
W chwili obecnej Mennica Polska S.A. jest liderem w Polsce w zakresie wdrażania, obsługi i rozwijania systemów Kart Miejskich. Spółka obsługuje ponad dwa miliony kart w całym kraju, na których kodowane są przede wszystkim bilety komunikacji miejskiej. W swoich działaniach Mennica Polska koncentruje się na rynku usług miejskich ze szczególnym ukierunkowaniem na szeroko rozumiany rynek transportu publicznego.
Mennica Polska S.A. już od roku 2001 roku aktywnie rozwija swoją działalność na rynku pieniądza elektronicznego. W tym celu w strukturze Mennicy Polskiej S.A. powstał Pion Płatności Elektronicznych (PPE MPSA), który odpowiada za rozwój, wdrożenie i obsługę systemów karty miejskiej. Od 2006 roku w strukturze Pionu Płatności Elektronicznych funkcjonuje własny „Software House”, co umożliwia dynamiczny rozwój aplikacji obsługujących systemy miejskie, wdrażanie nowych, unikalnych funkcjonalności oraz pozwala na pełną niezależność bez obciążania aplikacjami zewnętrznych dostawców oprogramowania
Działalność PPE MPSA oparta jest na następujących modelach biznesowych:
- Finansowanie i eksploatacja projektu – inwestycja, z której zwrot następuje w okresie eksploatacji systemu w zależności od poziomu realizowanych obrotów.
- Sprzedaż wdrożonych systemów – zwrot nakładów na stworzony system następuje zaraz po jego wdrożeniu, poprzez sprzedaż systemu dla Zamawiającego.
- Operatorstwo – PPE MPSA jest operatorem systemu wdrożonego przez innego dostawcę.
- Dostawa dedykowanych systemów do poboru opłat „fare collection” (wydawnictwo i zarządzanie kartami, terminale multiaplikacyjne, automaty biletowe, płatności mobilne).
System Karty Miejskiej™
Mennicy Polskiej S.A.:
- 13 lat doświadczenia na rynku transportu publicznego.
- 2 mln obsługiwanych kart MIRFARE.
- 2 tys. mobilnych automatów biletowych.
- 600 stacjonarnych automatów biletowych.
- 3 tys. te rminali w obsługowych punktach sprzedaży.
- Sprzedaż biletów przez aplikacje mobilne (telefony).
- Sprzedaż biletów przez sklepy internetowe – www.kartamiejska.pl.
System GOLD™ jest zintegrowanym systemem informatycznym produkcji Mennicy Polskiej S.A., dedykowanym podmiotom publicznego transportu zbiorowego. System wspomaga zarządzanie i obsługę procesu sprzedaży usług elektronicznych, w tym biletów elektronicznych kodowanych na karcie zbliżeniowej (np. Warszawskiej Karty Miejskiej).
Modułowa budowa systemu oraz szerokie możliwości konfiguracji pozwalają na jego dostosowanie do indywidualnych potrzeb i wymagań klientów. Oznacza to, że w przypadku wystąpienia specyficznych wymagań w zakresie funkcjonalności usługi, system GOLD może być rozbudowywany o dodatkowe moduły.
System składa się z dwóch komponentów:
- systemu centralnego,
- aplikacji sprzedażowej na urządzeniach sieci sprzedaży.
System centralny GOLD zapewnia:
- gromadzenie i przetwarzanie wszystkich operacji związanych ze sprzedażą zdefiniowanych rodzajów biletów komunikacji miejskiej za pomocą sieci sprzedaży (terminale POS, automaty biletowe, płatności mobilne, e-commerce),
- zarządzanie danymi dotyczącymi sprzedaży oraz sporządzanie wielowymiarowych raportów,
- zdalne zarządzanie urządzeniami sprzedażowymi.
System przygotowany jest do obsługi dowolnej taryfy biletowej:
- Biletów czasowych krótko- (minuty, godziny) i długoterminowych
- Biletów zapisywanych w systemie punktowym (jeden punkt ma określoną wartość pieniężną)
- Biletów jednorazowych i wieloprzejazdowych
- Biletów na jedną lub wiele tras
- Biletów na wybraną linie lub zbiór linii
- Biletów na strefę lub strefy
- Biletów na określoną liczbę przystanków
At the moment, Mennica Polska S.A. is the leader in the area of implementation, operation, maintenance and development of the City Card Systems in Poland. The Company supports more than two million cards across the country, on which primarily public transport tickets are encoded. When conducting its activity, the Mint of Poland is focused on the market of urban services, particularly on the widely defined public transport market.
Since 2001 Mennica Polska S.A. has been actively expanding its business in the e-money market. For this purpose, the Company established the Division of Electronic Payments (DEP MPSA), which is responsible for development, implementation, operation and maintenance of the city card systems. Since 2006, the Division of Electronic Payments has developed its own "Software House", which enables rapid development of applications supporting city systems, implementation of new unique functionalities and full independence without the need to obtain any applications from external software providers.
The operation of the Division of Electronic Payments is based on the following business models:
- funding and operation of the project –return on the investment is generated during the operation of the system depending on the volume level,
- selling of the implemented systems – return on the investment in the developed system is generated immediately after its implementation due the sale of the system to the customer,
- functioning as the operator – our Division of Electronic Payments is also an operator of systems implemented by other providers,
- delivery of dedicated fare collection systems (card issuance and management, multiplication terminals, ticket vending machines, mobile payments).
City Card System™
of Mennica Polska S.A.:
- 13 years of experience in the public transport market,
- 2 million MIRFARE cards supported,
- 2 thousand mobile ticket vending machines,
- 600 stationary ticket vending machines,
- 3 thousand POS terminals,
- ticket sales via applications (mobile phones),
- online ticket sales – www.kartamiejska.pl.
The GOLD™ system is an integrated IT system developed by Mennica Polska S.A., dedicated to public transport operators. The system supports the management and handling of the sales of electronic services, including e-tickets encoded on proximity cards (e.g. Warsaw City Cards).
The system’s modular structure and a wide range of configuration options allow us to customize the system to satisfy individual needs and requirements of our customers. This means that in the event of any specific requirements related to service functionalities, our GOLD system may be extended with additional modules.
.
The system has two components:
- central system,
- sales application for sales network devices.
The GOLD central system provides us with a possibility to:
- collect and process all operations related to the sales of the defined types of public transport tickets through the sales network (POS terminals, ticket vending machines, mobile payments, e-commerce),
- manage sales data and generate multidimensional reports,
- manage sales devices remotely.
The system is prepared to handle any ticket fare:
- short-term tickets (minutes, hours) and long-term tickets,
- tickets encoded using a specific scoring system (each awarded point has a specific monetary value),
- single tickets and multiple-journey tickets,
- tickets for one or more routes,
- tickets for one or more lines,
- tickets for one or more zones,
- tickets for a specific number of stops.
Contact us
Mennica Polska S.A.
Atrium International Business Center, 3rd floor,
ul. Ciasna 6,
00-232 Warszawa
kartamiejska(at)mennica.com.pl
tel.: 22 656 4353
Director of the Division of Electronic Payments
Katarzyna Budnicka
Sales Department Director of the Division of Electronic Payments
Jacek Sieński